12 години без душ. Учен предлага нов метод за хигиенизация

Flickr

Американски учен твърди, че вземането на душ не е полезно за здравето – хигиенните средства отстраняват от тялото полезни бактерии. За доказателство той престанал да се мие с вода и сапун, като вместо това създал препарат „Майка мръсотия“ (Mother Dirt), пише Actualno.com.

Химикът Дейвид Уитлок от Масачузетския технологичен институт стигнал до извода, че ежедневният душ заедно с мръсотията отстранява от тялото естествената му защита – полезни бактерии.

Известно е, че азотният оксид притежава противовъзпалителни свойства и се явява антиоксидант. Именно него произвеждат живеещите на тялото бактерии, като едновременно поглъщат амоняк, пикочна киселина и други вещества, които се отделят от човешката кожа.

Този химичен баланс се е изработил еволюционно. Уитлок смята, че нашите предци са притежавали завидно здраве поради това, че са се мили рядко и – което е още по-важно – без използването на душ гелове и прочие средства за лична хигиена с неестествен произхо0.

Самият Уитлок спрял да взема душ преди около 12 години и не тъгува по него. Вместо да търка тялото си с насапунисана гъба, той нанася върху себе си бактерии, които помагат на кожата да възстанови природния си баланс. Убедил се във верността на избрания път, химикът основал компанията AOBiome, която се занимава с производството на препарата Mother Dirt.

В неговата основа лежат нитрифициращи бактерии (ammonia oxidizing bacterias). Попадайки върху кожата, те „работят“ с тези микроорганизми, които водят до появата на неприятна миризма.

В AOBiome оценяват наложените в света тенденции и не изискват от клиентите пълен отказ от вземането на душ. „Майка мръсотия“ се предлага като спомагателно средство за здравето на кожата на тялото, лицето и главата.

Както се казва на сайта на компанията, милиони живеещи върху кожата микроорганизми са необходими за поддържането ѝ в здраво състояние, но химическите средства за лична хигиена ги отстраняват. В резултат кожата става беззащитна, което води не само до възникване на дерматологични заболявания, но и отслабва имунната система на човека като цяло.

Сама по себе си идеята, че средствата за лична хигиена не са толкова необходими, се потвърждава от различни източници. Има много примери за това, как племена, живеещи изолирано и незползващи никакви блага на цивилизацията, нямат проблеми със здравето.

Освен това е било доказано, че антибактериалният сапун изобщо не се бори с бактериите.