5 мита за „вредни“ навици

Бъди най-интересния човек, когото познаваш

woman-674977_640
Ивайло Красимиров

Шоколадът е вреден

Да похапвате шоколад съвсем не е вредно. При това, колкото по-тъмен, толкова по-добре. Изследване на учени от университета в Калифорния Сан Диего, доказва че хората, които често ядат шоколад, имат индекс на телесна маса по-нисък от другите. И още нещо от изследването. Рискът от инсулт при жените е с 20% по-малък ако консумират по около 50 гр. шоколад на седмица. Не е зле, нали?

Закуската е най-важното хранене през деня

Това може да е вярно, но само в някои случаи. Добре е да пропуснете закуската ако се борите с наднормено тегло. Според изследване на белгийски учени, тези които правят физически упражнения без да са закусили, дори след това да са приемали висококалорична храна, не повишават теглото си.

Редовната консумация на кафе сутрин е вредна

Не, не е. Не се чувствайте виновни ако започвате вашия ден с чаша кафе. Нещо повече, според изследване на WebMD, тези които пият често кафе имат по-малък риск да заболеят от диабет тип 2 и Паркинсонова болест. И още, тези които консумират често кафе имат по-малък шанс да получат инсулт и да имат проблеми със сърдечния ритъм. Сутрешното кафе е полезно и за кожата. Проучване свързано с ролята на кофеина, публикувано в списание Cancer Research показва, че той предпазва от някои видове рак на кожата. Изобщо има много причини да продължавате да си пиете сутрешното кафе, при това с още по-голямо удоволствие.

Редовната консумация на бира е вреден навик

Всъщност бирата е една от най-добрите за организма напитки. Тя помага за по-здраво сърце, засилва имунната ви система и държи вашите кости и стави в добро състояние. Изследване публикувано в Men’s Health показва, че хората редовно и умерено пиещи бира, имат с 42% по-малък риск за сърдечно заболяване. Наред с това, пиещите бира хидратират организма си по-добре от тези пиещи същото количество вода, а това е много добре за състоянието на бъбреците, нали? И още нещо. Канадски учени доказват в изследване, че редовното пиене на една халба светло пиво предпазва очите от формиране на катаракта. Наздраве!

Ставайте рано, не спете до късно

Много писания има за това, че трябва да се става към седем сутрин или по-рано. Изследване на LearnVest обаче, стига до други изводи. Ако спите повече и ставате по-късно това е добре за вашата памет, тя е по-организирана и дава възможност да се учите по-добре. Това е така, защото сънят е на цикли. На всеки 90 до 120 мин. е цикълът на така наречения REM сън. Той нараства през втората половина на времето за сън. Наричат го и „парадоксален сън“ защото мозъкът консумира повече кислород , т.е. енергия по време на този цикъл. Най-ярките ви сънища се случват именно по време на REM съня. Този период от времето за сън въздейства положително на когнитивните способности на мозъка. Когато ставате рано вие обикновено прекъсвате точно този последен REM цикъл на съня. Така че може и да не се излежавате цял ден, но не се чувствайте виновни, че сте поспали повече.

Тагове:
Категории на статиите:
Здраве

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


*

Мегавселена

С използването на този сайт вие се съгласявате със събирането на cookies. повече информация

Сайтът използва coocies, за да ви даде възможно най-доброто сърфиране. С влизането в него вие се съгласявате с използването им.

Затвори