80 000 земляни ще напират да заживеят на Марс

Милиардерът Елън Мъск, съосновател на компанията SpaceX, вижда на Марс колония, в която ще живеят около 80 000 души. Мъск е пресметнал, че пътуването на всеки колонизатор към Червената планета ще може да се осъществи за половин милион долара, които ща са за сметка на пътешественика.

Колонията на Марс няма да е просто изследователски проект. А половин милион долара са цената на еднопосочния билет.

Колонизирането на планетата, според идеята на Мъск, трябва да бъде съвместна дейност на правителствата и на частни инвеститори.

Според сметките, докато създаването на колонията стане възможно, на Земята вече ще живеят 8 млрд. души и един на сто хиляди ще бъде готов да замине за Червената планета. Нещо повече – ще бъде в състояние да си го позволи.

Началото на амбициозната програма за заселването на Марс трябва да бъде положена от група, не по-малка от 10 души, които ще заминат там с голяма многоцелева ракета, работеща с течен кислород и метан.

Пред Кралското авиационно общество в Лондон на 16 ноември Мъск заявил, че на Червената планета може да се основе самоподдържаща се цивилизация, която с времето ще прерасне в нещо наистина голямо.

Проектът Mars One накратко

През 2013 г. ще започне подборът на бъдещи космонавти, които никога няма да се върнат на Земята. Те ще се тренират в построени за тях копия на марсианското селище.

През януари 2016 г. към Марс ще излети първата мисия с 2,5 т храна на борда. През същата година ще бъде пуснат и спътник за връзка с Марс.

През 2018 г. към Марс ще се отправи робот, който, пътешествайки по планетата, ще избере най-доброто място за колонията.

През 2021 г. ще бъде построен 6-каспулен модул за живеене.

За 14 септември 2022 г. е предвиден стартът на космонавтите, а пристигането им на Марс се очаква през април 2023 г.

През юни 2025-а към тях ще се присъедини втората група.

Към 2033 г. на Марс вече трябва да има поне 20 души и колонията да продължи да се разраства.

Заедно с първите колонизатори на Марс ще бъде изпратено и голямо количество оборудване.

Освен това основателите на човешката цивилизация ще вземат със себе си и материали за строителството на оранжерия. Тя ще бъде херметизирана и в нея ще се отглеждат растения.

Милиардерът твърди, че според него реализацията на проекта не предвижда използването на космически станции Cycler, тъй като те ще оскъпят проекта. Няма да се използва и корабът Dragon – единственият използваем товарен космически кораб, способен да се връща на Земята.

На въпроса ще се осъществява ли доставката с многоцелева ракета MCT (Mass Cargo Transport или Mars Colony Transport), която се разработва от инженерите на SpaceX, Мъск отговаря: „Възможно е.”

Общата стойност на проекта по първоначални изчисления е 36 млрд. долара, което Мъск смята за приемливо. Не е трудно да се пресметне, че печалбата от продажба на билети ще е 4 милиарда.

Мъск обаче не споменава дали мащабното колонизиране ще бъде част от проекта Mars One, който предвижда изпращането на първите четирима доброволци с еднопосочен билет към Червената планета през 2023 г.

Събитието ще се излъчва в най-голямото в историята на телевизията риалити шоу, а колонията на Марс периодично ще се попълва.