Ако извънземните дойдат, ще налагат правилата

Две са главните причини човечеството досега да не е установило контакт с извънземни цивилизации според астрофизика Джил Тартър от проекта SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), пише Daily Mail.

Първата причина е в огромните размери на Вселената. Човечеството досега е изследвало само малка част от нея. Мащабите на изучените пространства могат да се сравнят с вода в чаша, налята от Световния океан на Земята, смята Тартър.

Втората причина е в техногенния застой, чието настъпване изследователката предвижда в XXI век. Тартър смята, че човечеството още не е открило (или не е забелязало) необходимите форми за комуникация с извънземния разум.

Според нея, в случай че извънземните посетят Земята, те ще „бъдат тези, които ще установяват правила“, което ще бъде свързано с тяхното по-високо технологично развитие. Подобна гледна точка споделя и британският физик теоретик Стивън Хокинг. Ученият е на мнение, че извънземните могат да се окажат войнстващи скитници, които се опитват да завладеят и колонизират планетата.

Търсенето на извънземни цивилизации се провежда основно в рамките на проекта SETI, за който руският милиардер Юрий Милнер пожертва 100 млн. долара през 2015 г. Търсенето на извънземни цивилизации от човечеството се провежда изключително в електромагнитния диапазон.

Някои учени не са съгласни с тази гледна точка. Например британският физик математик Роджър Пенроуз не изключва, че древни цивилизации могат да използват гравитационните вълни, възникващи в резултат на сблъсък на черни дупки, за да комуникират с други разумни същества.

Освен това, като средство за комуникация с извънземните светове може да се използва неутрино, което изключително слабо взаимодейства с веществото. Нивото на развитие на човечеството днес не позволява да се използват гравитацията или неутриното за комуникация, допълва Lenta.ru.