Акула на Марс стана причина за спор

• 2 април 2016 г. в 00:08 Последна промяна:
    2 април 2016 г. в 03:55

НАСА е публикувала поредната снимка от повърхността на Марс, направена от марсохода Curiosity.

След като изучили изображението, виртуалните археолози съобщили, че са открили акула на повърхността на Червената планета.

Изображението е дело на навигационната камера на марсохода Curiosity, което той направил на 23 март в околностите на местността Salt 129. Дължината на фосилизираната „акула“ на снимката е около метър и половина.

Както съобщава Daily Mail, прочутият търсач на извънземен живот Скот Уоринг е убеден, че на снимката наистина е изобразена фосилизирана риба, чието съществуване се доказва от това, че някога на Марс е имало морета и в тези морета е имало живи същества.

„Разгледайте я внимателно, можете да видите опашката, гръбнака и предната перка, която започва от кръста и се спуска към стомаха“, отбелязва Уоринг.

По думите му НАСА ще трябва да похарчи около $2 млрд., за да „улови“ тази риба и да я донесе на Земята.

Експедиция към Марс е планирана за 2020 година. НАСА ще изпрати там марсоходи за търсене на вода и други вещества.

Учени от авторитетни космически агенции не споделят подобен ентусиазъм. Повечето от тях смятат, че на снимката е заснет обикновен камък.

Много интернет потребители също посрещнали новината за находката със смях, като отбелязали, че никаква риба не би могла да се съхрани на повърхността на планетата.

В НАСА предпочитат да не коментират виждането на уфолозите.

Без коментар