Акули живеят във вулкан (ВИДЕО)

© National Geographic
Димитър Димитров

Докъде са стигнали акулите в желанието си да избягат от хората…

Учени са открили популация от акули, която живее в подводен вулкан, наречен Кавачи – близо до брега на Соломоновите острови, източно от Папуа Нова Гвинея.

Екипът, финансиран от National Geographic Society, се приближавал до активния вулкан четири дни. След като преценили дали е безопасно, учените стигнали района на вулкана, за да го картографират и да изследват химическия и геоложкия му състав.

„Бяхме много уплашени“, казва един от учените, Бренън Филипс (Brennan Philips). „Един от начините, при които може да се разбере, че вулканът изригва, е да го чуеш – чува се и на повърхността, и под водата. Грохотът му се усеща на цели 16 километра.“

Учените всъщност са имали причина да се притесняват. Никой не знае колко често изригва вулканът, а дори когато не хвърля лава и пепел, пак може да е много опасен за гмуркащите се. „Гмуркачите, които са се приближавали от ръба на вулкана, са получавали изгаряния по кожата заради киселинността на водата“, добавя Бренън Филипс.

За да избегнат изгаряния по плътта си, учените потопили няколко робота със специални камери, а това, което открили, било невероятно. Скатове, медузи, риби-чук и акули, всички оцеляващи в горещата, киселинна и пренаситена с метан среда.

„Това ни кара да се замислим как тези същества са се адаптирали за такъв живот. Какви промени са настъпили у тях? Само определени животни ли могат да издържат на подобни условия? Толкова е прозаично да виждаме как хората не могат и да припарят до местата, в които тези акули живеят“, завършва Филипс.

Вижте видеото в, което са показани тези необикновени създания:

Science Alert