Биолог отглежда човешки уши от ябълки

уши от ябълки

На думи това напомня магия, но в действителност е сериозна наука – статията за отглеждането на човешки уши от ябълки е публикувана в изданието PLOS One.

За да се отглеждат тъкани и органи от клетъчни култури, е необходим скелет, който да задържа клетките. Андрю Пелинг (Andrew Pelling) от университета на Торонто и екипът му използва ябълката като целулозен „скелет“.

Учените изчистват от късче ябълка сорт Макинтош клетките, съдържащи ДНК, и остава целулозното скеле с множество кухини. Върху това скеле може да се „посадят“ всякакви клетки – мускули на мишки и човешка кожа – всичко расте еднакво добре.

уши от ябълкиПелинг и колегите му отглеждат уши на ябълково скеле не само защото могат – ябълките, за разлика от напечатаните на 3D изкуствени скелети от биосъвместими материали, са много евтини.

Това позволява съществено да се свали стойността на производството на изкуствени органи и тъкани.

Сега Пелинг работи над нов проект – той се опитва да разбере как може да се използват порестите стъбла на аспержите за отглеждане на изкуствени кръвоносни съдове, нервни клетки или гръбначен мозък.