Досиета Х от САЩ. Кучета и гълъби са екстрасенси

Public Domain

Разсекретени документи от армията на САЩ сочат, че в началото на 50-те години проф. Джоузеф Бенкс Рейн от университета Дюк в Северна Каролина тайно подписал договор с военните за провеждане на експерименти по определяне на свръхестествените способности на кучета, котки и дори гълъби, пише Planet Today.

Целта на изследванията било не само установяването на такива навици при животните, а в случай че свръхестествените им способности бъдат потвърдени, тези животни трябвало да се научат да ги използват за откриването на мини на бойните полета.

Окончателният доклад, представен от военните по делото Рейн през 1953 година, навежда на мисълта, че животните действително имат свръхестествени способности и че в бъдеще те могат сериозно да се разглеждат като потенциално средство за водене на война.

Проф. Рейн, смятан за „баща на съвременната парапсихология“, е получил образованието си в университета на Северно Охайо и Чикагския университет, а също е защитил магистърска степен по ботаника през 1923 година и има диплома за психиатър от 1925 г.

През 1930 година в университета Дюк той се заел сериозно с изучаването на свръхестествените способности. В своите експерименти Рейн използвал колода от 25 карти, известни като картите Зенер и кръстени на техния създател Карл Зенер.

В експериментите участвали „посланици“, които концентрирали своето внимание върху някои изображения. В същото време „приемниците“ се опитвали да използват мислите на „изпращача“ за определяне на тези изображения. Оценявайки статистическата вероятност за съвпадения и несъвпадения, Рейн смятал, че може да определи случайните резултати и загадъчните екстрасензорни способности, ако такива съществуват.

Към 1940 година Рейн провел многобройни експерименти, чиито резултати се появили в написаната в съавторство книга „Екстрасензорното възприятие след шестдесет години“. Благодарение на постоянно растящата си репутация, Рейн станал основна движеща сила в областта на свръхестествените способности, което станало причина военните да се обърнат към него с въпроса: могат ли екстрасензорните способности да се използват като средство за водене на война.

Тайно подписвайки договор с научноизследователската лаборатория, разположена във Форт Белвар, щата Вирджиния, Рейн с ентусиазъм приел предизвикателството.

„В изпитанията, проведени през юни 1952 година в Маршал Ранч на брега на Калифорния, участваха две кучета“, пише Рейн след началния 3-месечен период на задълбочена подготовка на военни специалисти с шест немски овчарки.

В документите не се посочва как кучетата са били обучени да използват своите свръхестествени способности или как Рейн и екипът му са стигнали до извода, че животните действително притежават такива, но в тях е описана интригуваща история.

Нееднократно по време на експерименти кучетата били водени от военните на места, където дълбоко в пясъка били скрити макети на мини. Очевидно резултатите били толкова впечатляващи, че Рейн твърдял: „Успехът беше достатъчно висок и скоро стана очевидно, че кучетата намираха мините, преди да настъпят повърхността над тях.“

В разсекретени по-рано военни документи се посочва: „Общият резултат от четиринадесет изпитания за първия ден беше 86% успешен.“ Доста по-амбициозни експерименти били проведени с макети на мини, спуснати под вода край калифорнийските брегове. Кучетата отново показали добри резултати и Рейн предоставил на военните брилянтно заключение:

„Не съществува никакъв известен начин, с чиято помощ кучетата да могат да откриват скритите под вода мини, освен екстрасензорното възприятие.“

Що се отнася до аналогично изследване, проведено с котки, Рейн обяснява: „Повечето неща, които потвърждават екстрасензорните способности при кучетата, присъстват и у котките. В психологическо отношение тези животни са доста близки едно до друго и е напълно вероятно способностите да могат да се предават от един вид на друг.“

Обръщайки внимание на гълъбите, Рейн съобщил на военните: „Загадъчното връщане на пощенските гълъби и вероятността, че екстрасензорното възприятие играе тук важна роля, ни накара да се заемем с изучаването на проблема, как гълъбите намират пътя към дома.“

До изтичане на действието на договора проблемът не бил решен. „И все пак – подчертава Рейн – изследователите изключиха всички съществуващи сензорни хипотези и направиха заключение, че наличието на екстрасензорни способности се явява най-правдоподобното обяснение.“

Говорейки за своите експерименти, Рейн отбелязва: „Това изследване има голямо значение не само в пределите, но и излиза далеч извън рамките на проекти като този. Проблемите, засегнати в този проект, включват фундаментални изследвания, които могат да се намират в категорията неприложими в продължение на много години.“

„Тези въпроси – внимателно подхожда Рейн – имат огромно значение не само за разузнаването; екстрасензорните способности имат широк диапазон на приложение.“

До каква степен са докарали военните тези експерименти, не е известно. Но както показват секретните документи, нашите приятели животните може да притежават такива паранормални способности, за които можем само да гадаем.

Без коментар