Две сонди ще се разбият в Луната

© NASA/JPL

Две сонди на НАСА, които изучават гравитационното поле на Луната, ще бъдат разбити на нейната повърхност на 17 декември. Както се изразяват някои, така Американската космическа агенция ще „прасне” половин милиард долара върху земния спътник.

Падането на сондите слага край на мисията по изучаването на гравитацията и някои други особености на Луната, се отбелязва в съобщение на сайта на НАСА.

Сондите с имена Ebb и Flow от проекта Gravity Recovery and Interior Laboratory (GRAIL) ще паднат на лунната повърхност сутринта на 17 декември близо до кратера Голдмшмид, недалеч от Северния полюс на спътника.

Специалистите от НАСА апаратите са били принудени да завършат мисията си поради изчерпване на горивото и ниската си орбита. Преди падането сондите ще включат двигателите си за последен път, за да изразходват остатъците от гориво.

Лунната мисия GRAIL започна през януари тази година. За изпращането на двете сонди близнаци НАСА е похарчила 496 млн. долара, но те са приключили успешно своята мисия. Апаратите са направили подробна карта на гравитационното поле на земния спътник.

· ·