„Еволюционна” теория за развитието на женската гръд

Учените предложиха „еволюционна“ теория за развитието на женските гърди.

Тя е разработена от биолози от Бристолския университет (Великобритания).

Изследователите установили, че млечните жлези на жените са започнали да се формират, за да им помогнат да се грижат за децата – поради това, че мъжете започнали да влагат малко усилия за възпитанието на потомството.

Според учените малките различия в телата на мъжете и жените в хода на еволюцията с времето се усилвали. И сред женската половина бозайници, включително човека, се развили млечните жлези, за да компенсират недостига на грижа за децата сред мъжката половина.

От гледна точка на тази теория нямало смисъл представителите на единия пол да поемат пълната грижа за децата – шансовете за оцеляване, ако двамата родители се включват в отглеждането на потомството, са доста по-големи.

Но след като протекло т.нар. разделение на труда, жените трябвало да отделят повече внимание на грижата за потомството и това повлияло на техните анатомични особености.

Учените смятат, че по същите причини, с цел по-ефективна грижа за потомството, са се появили торбите при някои животни.