Главните заплахи за човечеството

вулкан, лава
Public Domain

Учени от Оксфордския университет (Великобритания) са подготвили доклад „Рискове от глобални катастрофи“. В него са изброени основните заплахи, които в близко време могат да унищожат поне десет процента от населението на Земята, съобщава The Telegraph, цитиран от Lenta.ru.

Според доклада най-голямата заплаха в близките пет години идва от „неизвестни рискове“, към които експертите отнасят например падането на астероид на Земята или изригването на супервулкан, които не зависят пряко от човека.

В дългосрочна перспектива населението на планетата е заплашено от пандемии, ядрена война, катастрофални изменения на климата, както и от развитието на изкуствения интелект и роботите.

Тези заплахи са пряко свързани с човека.

В доклада се отбелязва, че възможностите на съвременните терористични организации, например „Ислямска държава“, позволяват с помощта на синтетичната биология да се създадат опасни за целева група хора щамове вируси.

Развитието на компютърните технологии на свой ред може да доведе до възникването на автономни групи изкуствен интелект, които не се нуждаят от човека и разглеждат последния като свой конкурент.

Според учените сега правителствата на повечето страни не са в състояние по необходимия начин да се подготвят за потенциалните заплахи.

„Няма никакви основания да се смята, че хората се явяват венецът на творението и са най-доброто, което съществува в света“, отбелязва съавторът на изследването Себастиан Фарквхар.

Животът