ГМО прасета стартират златната ера в трансплантациите на органи

Ивайло Красимиров

Учени направиха значим пробив в областта на трансплантацията на органи. Изправени сме пред невероятната възможност безопасно да трансплантираме органи от други видове в човешкото тяло.

Всъщност върху трансплантация на органи между видовете се работи от години. Правени са опити с трансплантиране на органи от прасе на човек. Те обаче бяха прекратени,  заради открити през 1998 г. скрити ретро вируси в ДНК на прасе. Те биха представлявали опасност за приемника.

Учени от Харвард  и компанията еGenesis обаче, успяха да се справят с проблема, създавайки чрез модифициране на гени, свински органи напълно свободни от ретро вируси. Сега става възможно да се трансплантират органи като черен дроб и дори сърце от прасе на човек, без приемникът да е подложен на опасността от ретро вирусите.

Откритието отваря широко вратите за трансплантации, извършваните и днес, но ограничено. Възможни са трансплантации на сърдечни клапи, кожни присадки при изгаряния и пр. от прасе на човек. Според учените, тези генно променени прасета могат да бъдат отглеждани с единствената цел за  трансплантация на органи.

Според д-р Дейвид Класен от United Network for Organ Sharing, през миналата година само в САЩ са били извършени 33 600 трансплантации на органи, а над 116 000 души очакват подходящи донори за да получат нов орган. Ако откритието на колектива от Харвард се докаже и утвърди, това би променило изцяло процеса на трансплантации.

Изследването на учените от Харвард е публикувано в списание Science. В публикацията се казва, че освен заплахата от ретро вируси, при трансплантацията на орган, дори от друг човек, винаги стои заплахата за неговото отхвърляне от рецепиента. Работи се упорито и в тази посока.

Нови технологии за генни редакции, като набиращата популярност CRISPR-Cas9, приближават учените до трансплантации без отхвърляне на трансплантираните органи. Всъщност екип от учени от университета в Алабама създадоха генно модифицирани органи от прасе, които не съдържат въглехидрати, заради които обикновено органите са застрашени от отхвърляне.

Има групи от учени, които работят върху технологията за биопринтиране на изцяло нови органи, включително тъкани и кости, създадени специално за конкретния човек, на когото ще се трансплантират. При този метод се използват клетки от човека на когото ще бъдат присадени органите, като така се редуцира значително възможността трансплантираните органи да бъдат отхвърлени.

Според редица учени, човечеството се намира на прага на нова ера в трансплантациите на органи, която ще промени качествено тази форма на лечение в близките години.

• [url=https://essaywritingservices.us.com/]essaywritingservices.us.com[/url]

NickEnurb 26 септември 2017 13:58 Отговор
  • [url=https://paydayloans.us.org/]pay day loans[/url]

NickEnurb 22 септември 2017 02:46 Отговор
  • [url=https://paydayloans.us.org/]best payday loans online[/url]

NickEnurb 21 септември 2017 18:13 Отговор
  • [url=https://paydayloans.us.org/]payday loans[/url]

NickEnurb 21 септември 2017 09:33 Отговор
  • Бъдещето е в 3D технологиите!Оставете прасетата на мира!

Valentin Milanov 13 август 2017 21:39 Отговор