ГМО тумори убиват други тумори

ГМО тумори
Човешки лимфоцит. Dr. Triche National Cancer Institute
Димитър Димитров

Международен екип медицински изследователи са открили начин да използват ракови клетки като транспортни средства за убиване на вече съществуващи ракови образувания.

В статията, публикувана в Proceedings of the National Academy of Sciences, изследователите описват как генетично модифицирани ракови клетки са способни да убиват съществуващи тумори при контакт.

Един от начините, по които учените се опитват да се борят с рака, е да инжектират в кръвоносната система „сребърен куршум“, който се отваря при контакт с туморно образувание и отделя смъртоносни за тумора химикали. Този метод позволява прицелване в определени зони, без да бъдат наранявани околните клетки.

Предишни изследвания са показали, че ракът се разпространява чрез циркулиращи туморни клетки – те се отделят от главния тумор и се придвижват към други части на тялото през кръвоносната система. По някое време спират и започват да се множат.

Но също така са проведени изследвания, от които става ясно, че циркулиращите туморни клетки са способни да се връщат при тумора майка, което прави борбата с рака още по-трудна. Точно това свойство на туморните клетки е в основата на новото изследване. Изследователи успели да „хванат“ няколко циркулиращи туморни клетки в мишки, болни от три вида рак. След това модифицирали генетично тези клетки и ги инжектирали обратно в кръвоносните системи на мишките, за да видят дали това ще помогне за убиването или поне забавянето на развитието на туморните образувания. Генномодифицираните циркулиращи туморни клетки действително съумяли да открият туморите и когато пристигнали, отделели важният токсин цитокин. Това забавило растежа на туморните образувания с 50 до 65%.

На изследователите им предстои още много работа. Най-напред те ще се опитат да разберат дали инжектираните генномодифицирани туморни клетки не причиняват ракови образувания в други части на тялото, а след това ще видят възможно ли е този метод да се използва и при хора.

Medical Xpress