И учените вярват в извънземните

© SETI

Галактиката Млечен път е достатъчно голяма, за да няма съмнения, че съществуват и други цивилизации освен нашата. Това е мнението на физика теоретик Мичио Каку, който твърдо отстоява своята позиция в отговор на въпрос за наличието на извънземен живот.

Да допълним, че и световноизвестният учен Стивън Хокинг е на същото мнение. Според него е „абсолютно резонно” предположението за съществуването на разумен живот някъде във Вселената. Хокинг добавя, че Земята може да бъде под заплаха от колонизация.

„Някои авторитетни професори и служители на науката твърдят, че по всяка вероятност ние сме единствената форма на живот във Вселената. Замислете се – колко звезди има там, ако само космическият телескоп „Хъбъл” ни позволява да видим около сто милиарда галактики. И това е само видимата Вселена”, разсъждава Каку.

„Всяка галактика се състои от стотици милиарди звезди. В това космическо пространство определено има неведоми за нас форми на живот, подчертава физикът.

Последните планетни открития, направени с телескопа „Кеплер”, потвърждават съществуването на огромно количество планети в нашата галактика, включително подобни на Земята светове, където е възможно да се развива живот.

„Открихме цял зоопарк екзотични планети. Много от тях са различни от планетите в Слънчевата система. Но някои имат дълбоки океани, вероятно с дълбочина стотици километри, и животът в тези водни светове може да изглежда напълно узнаваемо – казва и астробиологът Луис Дартнъл. – Смятам, че силовите механизми, влияещи на развитието на извънземните риби, много приличат на земните.”

Последните постижения в областта на астрономията – откриването на други планети в галактиката Млечен път – позволяват на учените да издигат най-различни хипотези за възможното съществуване на извънземен живот. Мичио Каку дори описва строежа на възможните извънземни.

„За образуването на развита цивилизация са необходими три неща. Първо – стереоочи – очи на ловец, защото хищникът е по-умен от плячката. Ето защо казваме „хитър като лисица” и „глупав като заек”. Ако вие сте хищник, ще хванете плячката, ако сте по-хитри и по-умни.

Второ, те трябва да имат ръце, пръсти, нокти или пипала, тоест крайници, с които да строят машини и в крайна сметка – звездолети.

И трето – език. Те трябва да могат да общуват, за да предават натрупаните знания от поколение на поколение”, заключава известният учен.