Импулсно поле регенерира кожата

Нова технология за стимулация възстановява увредената кожа или я подмладява без белези и други следи, с помощта на импулсни електрически полета.

Новият неинвазивен метод за стимулация с микросекундни импулси може да извърши революция в лечението на дегенеративни заболявания на кожата.

За първи път се появява метод за подмладяване на кожата без белезите и страничните ефекти, присъщи на химичните препарати.

Екип учени от Телавивския университет и Харвардската медицинска школа са намерили начин да приложат импулсно поле за стимулиране на ръста на кожната тъкан. Такива полета вече се използват широко за консервиране на хранителни продукти, отстраняване на тумори и дезинфекция на рани.

Новата технология предизвиква усилена секреция на колаген и ръст на капилярите в проблемните кожни участъци. Електрическото поле разрушава старите и увредени клетки, но съхранява клетъчната матрица и стимулира няколко растежни фактора. Експерименти с мишки са показали, че електрическото поле предизвиква активен ръст на нов епидермис и подобрява кожните функции.

За разлика от съвременните методики за подмладяване на кожата новата технология не уврежда извънклетъчната матрица и не води до образуването на ръбове. Електрическото поле предизвиква индукция в наноразмерните дефекти на клетъчните мембрани на старите и увредени клетки. В резултат тези клетки загиват, освобождавайки растежни фактори, които усилват метаболизма на останалите клетки, генериращи нови тъкани.

Сега изследователите разработват евтин уред за използване при клинични изпитания. Ако технологията успешно мине тестовете при хора, ще започне масовото ѝ приложение. Преди всичко тя ще се използва за лечението на дегенеративни заболявания на кожата, от които страда една трета от населението на планетата на възраст над 60 години.