Изобретиха разтворим презерватив

Учените изобретиха контрацептив от наноматериал, който се разтваря в тялото и го защитава от болести, предавани по полов път, и от нежелана бременност. Електрически сплетената нанотъкан е нова технология, която се разтваря в тялото, изработвайки противовирусни вещества.

Изследователите от Вашингтонския университет за първи път разработиха метод, наречен „електропредене”, който създава влакна от течност в електрическо поле. Тези влакна се управляват лесно, като се мени степента на тяхната разтворимост, здравина и форма.

Първоначално учените създали лепливо вещество от разтворени полимери и антиретровирусни препарати. Когато веществото премине през електрично поле, то се разтяга на тънка тъкан с дебелина от 100 до няколко хиляди нанометра (един нанометър е равен на една милиардна част от метъра). В резултат се получил разтеглив материал, който блокира сперматозоидите и отделя химични контрацептиви и противовирусни препарати.

„Електроизпредените” влакна могат да освобождават химикали или физически да блокират сперматозоидите, както е показано тук.