Извънземният живот беше доказан и… опроверган

Снимката на "извънземното" в стратосферата, разбира се, не е фотошоп. Но колеги на специалистите от Шефилдския университет имат своя версия.

Британците за пореден път ни сащисаха – изследователите от университета на Шефилд и Бъкингамския център по астробиология откриха в стратосферата организъм с извънземен произход.

Специалистите изстреляха новината, че организмът не е от космическа или вулканичен прах. Това вече е доказано. Не е ясно само явява ли се „драконът“ от снимката един организъм, или е струпване на по-малки.

Но както пише Комсомолская правда, откъм тая страна на земната орбита няма никакви съмнения, че британското доказателство за извънземния живот не трябва да се приема сериозно.

Астрономът Артур Гимадеев коментира пред изданието, че още през февруари британците казали за въпросните „извънземни“, но тогава ги разбили на пух и прах.

„Авторите на това изследване изпратили в горните слоеве на атмосферата обикновен стратостат, който се издигнал на 27 км над Земята и събрал там редица частици, включително фрагмент от раковина на диатомови водорасли. Тези водорасли са образували „дракона“.

Всъщност спорът се свежда до следното: или ние не знаем всичко за преноса на частици от тропосферата в стратосферата, или кометите действително донасят към нас неизвестно откъде черупки на диатомови водорасли.

Вместо да търсят отговор на този въпрос, учените пускат изследвания с етикет „доказателство за извънземен живот“. Това, както ми се струва, не е съвсем вярно…“, заявил Гимадеев.