Как да преработим човешките отходи в храна?

© NASA

Как да преработим човешките отходи в храна? На този въпрос се опитва да намери отговор изследователската група на Марк Бренер от университета на Клемсън, Южна Каролина, която е получила от НАСА 200 000 долара за изследване в областта на синтетичната биология по преработка на човешки отпадъци в храна, биологично активни добавки и полезни материали.

Програмата се нарича „Затворен кръг за дългосрочни космически пътешествия“. Заедно с проектите по отглеждане на зеленчуци в микрогравитация, както и по 3D печат на пици това изследване е призвано да реши проблемите с прехранването на астронавтите по време на полет до Марс.

Както се казва в официалното съобщение, новите изследвания са „призвани да осигурят на място производство на храна, медицински консумативи и строителни материали по време на космически прелети на далечни разстояния“.

Естествено, това не е единственото финансиране в пакета на изследванията, заявени от НАСА този месец. Агенцията финансира работата по използване на цианобактерии за разработката на лекотоварни материали, по динамика и контрол на космическите манипулатори, конструирането на слънчеви батерии – с други думи, на цял комплекс от мерки за изпращането на пилотирана експедиция на Марс.