Канибализъм довел до измирането на неандерталците

Neanderthal Museum

Канибализъм може да е една от причините за измирането на неандерталците, смятат учените от испанския Институт по палеонтология и социална еволюция на Каталуния, съобщават агенция Europe Press и ТАСС.

Изследователите си задали въпроса, защо след почти 100 000 години успешна еволюция в западната част на Евразия неандерталците са изчезнали толкова бързо преди 40 000 години.

По-рано за причини за този феномен учените смятаха изменението на климата след последния ледников период, а също така появата на разумния човек на територията на Европа.

И все пак, според специалистите от каталунския институт, развитието на събитията „може да е било по-сложно“. Учените са изследвали останки на неандерталци, открити в пещерата Ел Сидрон в община Пилоня (автономна област Астурия) и са стигнали до заключението, че канибализмът „възможно е изиграл важна роля в тяхното изчезване“.

Според специалистите, когато е започнала конкуренцията с другите видове, тоест с Homo sapiens, които са употребявали същите ресурси, както и неандерталците, канибализмът е оказал негативно влияние върху съществуването на неандерталците и в крайна сметка е довел до тяхното изчезване.

За да проверят тази хипотеза, учените съставили компютърна симулация, в която изучавали чертите и особеностите на ландшафта, в който са живели представителите на този род, а също и културните им характеристики.

В резултат на моделирането е било установено, че впоследствие неандерталците били изместени от най-благоприятните зони за обитание на суха територия. Според учените канибализмът винаги е избиран като модел на поведение, когато ресурсите са ограничени.

Антропология