Колко струва едно писмо до Марс?

Момче от английския град Честърфийлд, който най-много от всичко на света иска да стане астронавт, изпратил доста необичаен въпрос на Кралското астрономическо общество.

Петгодишният Оливър се интересувал колко ще струва изпращането на обикновено писмо на Червената планета.

Независимо от нестандартността на въпроса астрономите решили да не го игнорират и отговорили на момчето. За тази цел им била необходима и помощта на НАСА.

Представителите на американската космическа агенция подходили към задачата с цялата сериозност. За начало те съобщили, че е много важа масата на плика – всяка излишна капка мастило неизменно ще увеличи стойността на космическата доставка на кореспонденцията.

Служител на НАСА взел лист хартия с формат А4 и написал на двете му страни послание до своята съпруга. Специалистите поставили писмото в стандартен плик и му залепили марка, макар че никой, естествено, не знае какви биха могли да бъдат марките до Марс, ако наистина съществува междупланетна поща.

Експертите измерили теглото и обема на писмото, след това изчислили колко ще струва транспортирането на подобен товар до Червената планета.

Станало ясно, че тя би струвала на земните жители 18 000 долара. По такъв начин подобна кореспонденция с бъдещите колонизатори на Марс биха могли да си позволят само най-богатите жители на нашата планета.

От НАСА отбелязват, че въпросът на Оливър всъщност изобщо не е глупав. Интернет връзка за момента все още не е в състояние да преодолее разстоянието от 55 млн. километра, затова за електронна поща на този етап не може да става и дума.

Ако днес на Червената планета наистина живееше колония от хора, то кореспонденцията с тях би могла да се осъществява с вече позабравените, но толкова мили класически хартиени писма.