Корейски учен изнесе във Финландия данни за експерименти върху хора

Експерт по биохимично оръжие избяга от Северна Корея във Финландия. Той отнесъл със себе си гигабайти информация за експерименти върху хора, които се провеждат в КНДР. 47-годишният специалист, по фамилия Ли, който работел в центъра за микробиологични изследвания в град Канг, провинция Чаган, се добрал до Европа през Филипините на 6 юни.

„Причина за бягството е фактът, че той се е отнасял скептично към изследванията, в които е участвал“, съобщил за южнокорейската агенция Yonhap източник от севернокорейска правозащитна организация.

Ли отнесъл със себе си запаметяващо устройство, на което се съхраняват 15 гигабайта сведения за химични опити върху хора. През юли той ще застане пред Европейския парламент.

Правозащитниците смятат, че историята на учения беглец изглежда доста правоподобно. Според тях информацията, която Ли успял да изнесе от страната, по-скоро ще потвърди слуховете, че в севернокорейските превъзпитателни лагери се изпитва химическо оръжие върху хора.

Както съобщава Independent, финландските власти не коментират съобщението, че в страната им е пристигнал учен от Северна Корея.

Официално КНДР твърди, че не разполага с химическо оръжие. Но експерти смятат, че страната произвежда 20 вида вещества, които се използват при производството на такова оръжие.

Свят