Космическото време край Плутон (ВИДЕО)

© NASA/M. Showalter

Демонстрация на изменението на космическото време при прелитането на станцията „Нови хоризонти“ покрай Плутон е направила НАСА. Анимация показва разпространението на звездния вятър (поток заредени частици) в Слънчевата система в периода от 1 февруари до 24 април 2015 година.

Знаенето на космическото време (характеристиките на слънчевия вятър, по-конкретно скоростта и плътността на потока частици) е необходимо на учените за осигуряване на безопасността на движението на „Нови хоризонти“ в условията на космическа радиация, тъй като последната може да повлияе негативно на микроелектрониката на станцията.

Учените отбелязват, че са успели да проверят съществуващите теории (по-конкретно моделът Енлил, наречен в чест на шумерския бог на войната и използван от НАСА за изчисляване на космическата радиация), прогнозиращи динамиката на космическото време, и да се сравнят резултатите с наблюдаваните данни.

На 5 септември тази година междупланетната станция „Нови хоризонти“ започна пиковата фаза от предаването на данните, получени по време на основния етап от изследването на 14 юли, когато апаратът премина на максимално близко разстояние от Плутон и неговите спътници. За предаването на няколкото гигабайта данни ще бъде необходима около година.

Сега станцията се намира на повече от 5 млрд. километра от Земята. Очаква се през 2019 година тя да достигне планетоида 2014 MU69 на разстояние 1,6 млрд. километра от Плутон в пояса на Кайпер. Планира се мисията „Нови хоризонти“ да приключи в средата на 20-те години.