Куриоз: питон попадна в капана на собствената си кожа

Ивайло Красимиров

Змиите растат през целия си живот. Тъй като кожата им отеснява те регулярно я сменят. Това обаче съвсем не е лесно. Когато най-горният слой кожа е готов да падне, змията започва да си трие главата в остри ръбове, за да може да се измъкне от кожата, започвайки от главата.

Че в този процес нещо може да се обърква показва видеото на Alice Springs Reptile Centre в Австралия от 15 юни т.г. В кадрите се вижда питон (стимсон), заключен в собствената си кожа. Старата кожа образува затворен пръстен, от който животното не може да излезе.

Това прилича на кормило“, написаха хората от Центъра в страницата си във Facebook. “Отдавна работим със змии, но досега не сме виждали такова нещо.Видеото е изгледано стотици хиляди пъти.

Центърът за земноводни Alice Springs е специализиран в отглеждането на местни видове, също и в улавянето на отровни змии за частни цели. Питон вид стимсон може в редки случаи да достигне дължина до 140 см, но в повечето случаи достига до около 80 см. Този вид е разпространен в цяла Австралия и се храни с дребни животни и птици.

Змията впрочем е намерила изхода от незавидната ситуация и се е освободила сама.