„Магически гъби“ лекуват тежка депресия

Wikipedia

Британски учени твърдят, че приемането на психотропни вещества от „магически гъби“ едновременно с психологическа помощ са помогнали на половината от участниците в техния експеримент да се избавят от депресия, се казва в статия, публикувана в изданието Lancet.

„За първи път изучихме може ли да се използва псилоцибин като средство за лечение на най-тежките форми на депресия. Някои от тях изключително трудно се премахват с традиционни форми на лечение и ние установихме, че псилоцибин се явява много перспективно средство за избавяне. Сега трябва да проведем по-мащабни опити и да разберем явяват ли се тези положителни ефекти постоянни да сравним псилоцибин с други видове антидепресивна терапия“, казва Робин Кархарт-Харис от Лондонския имперски колеж.

Учените разказали за резултатите от нашумели и скандални опити по лечение на депресия с психеделични препарати, които започнали миналата година след обявяването на резултатите от първите 40 години опити по лечение на шизофрения с прилагане на ЛСД.

В експеримента, който провеждал екипът на Кархарт-Харис, са взели участие 12 доброволци, страдащи от тежки форми на депресия, които им пречели да работят нормално и да се наслаждават на живота.

Продължителният прием на антидепресанти и разговорите с психолозите не помогнали на тези хора да се избавят от депресията, продължаваща почти две десетилетия, затова те решили да се обърнат към учените и да станат доброволци в този необичаен експеримент.

Само два курса на прием на псилоцибин в малки и големи дози, както пишат учените, били достатъчни на половината участници да се избавят от депресията в дългосрочен план, а останалите доброволци – за период 1-2 седмици след завършването на курса.

Подобни резултати, както смятат Кархарт-Харис и колегите му, свидетелстват в полза на това, че психотропните вещества действително могат да помагат на хората в решаването на проблеми от психически характер и говорят за необходимостта от продължаване на подобни изследвания.