Майкрософт ще постави сървърите си в океана

Бъди най-интересния човек, когото познаваш

Microsoft / Youtube
Димитър Димитров

Потапянето на компютър във вода не е особено добра идея, но за Майкрософт може да се окаже дори брилянтна.

Центровете за данни – сградите, в които се обработват интернет сигналите – използват наистина огромно количество енергия. Само в САЩ консумират енергия, равна на цялото производство на 34 въглищни енергостанции. Голяма част от тази енергия се използва за захранването на сървърите, но почти половината отива за охлаждане, защото евентуално прегряване би причинило временно разпадане на интернет връзката.

Компютърни специалисти и архитекти са опитвали всевъзможни методи за охлаждане – от построяване на центровете за данни в райони със студен климат, през поставяне на торби с течни охладители, до използването на отделената топлина за отопляване на сгради и затопляне на вода.

Но идеята на Майкрософт е различна – сървърите ще бъдат поставени в океана, където ниските температури ще ги охлаждат независимо от сезона на повърхността. Проект „Натик“ (Project Natick) е все още в процес на разработване. Майкрософт съобщават за извършването на успешен тест миналата година. Един от сървърите бил поставен за няколко месеца на един километър навътре в Тихия океан.

Крайната цел е сървърите да могат да оперират без почти никаква човешка намеса за период от десет години. Поставянето на сървърите в океаните има и още едно голямо предимство – около 3.5 млрд. души в света живеят на около 200 км крайбрежни ивици, което означава, че свързването с интернет ще става по-бързо от всякога, а на всичкото отгоре преносните кабели ще заемат далеч по-малко пространство.

Според Майкрософт плавателните съдове, които ще поставят сървърите, могат да бъдат пуснати в употреба още след три месеца. Подводните сървъри ще са полезни също и в райони, които в момента нямат добра интернет мрежа, или такива, които са поразени от природни катаклизми като бури и земетресения. Изследователите на компанията са на мнение също, че новият метод ще е спомогне и за удовлетворяването на големите нужди от интернет на масови спортни събития като Олимпийските игри или Световното първенство по футбол.

Popular Science

Грешка, групата не съществува! Проверете синтаксиса! (ID: 5)
Категории на статиите:
Иновации

Коментарите са затворени.

Мегавселена

С използването на този сайт вие се съгласявате със събирането на cookies. повече информация

Сайтът използва coocies, за да ви даде възможно най-доброто сърфиране. С влизането в него вие се съгласявате с използването им.

Затвори