Мексикански работници откриха останки на мамут

• 29 юни 2016 г. в 07:21 Последна промяна:
    29 юни 2016 г. в 07:22

Мексикански работници откриха останки на мамут на възраст от 14 000 години и тегло около 10 тона. Останките били намерени при изкопни работи на оживена градска улица в мексиканския град Тултепек.
Реставрирането на скелета започнало през април. Смята се, че мамутът е намерил смъртта си, попадайки в капан от кал. Разположението на намерените кости предполага, че след смъртта си животното е било разкъсано от човешка група. Мамути са откривани в Мексико и Северна Америка.

Копаейки на оживена улица в мексиканския град Тултепек, работници намерили възхитителна находка – останки на огромен мамут. Скелетът на отдавна умрялото създание, което експертите смятат, че е достигало височина от близо 5 метра и тегло от 10 тона е намерен по време на работа в предградието Сан Антонио, Тултапек. Според палеонтолози, мамутът е умрял преди 12 000 – 14 000 години. Над останките  имало само метър и половина нов слой почва, съобщава британският „Телеграф“.

Работата по реставрацията на находката започнала още през април и широката около метър глава, завършваща с триметрови, извити бивни вече е почти напълно извадена от почвата. Процесът по реставрацията не е никак бърз, тъй като мръсотията, наслоявана десетки хиляди години трябва внимателно да бъде премахната от всяка кост.

Експертите са намерили и други кости на животното, като ребра, крайници и прешлени. В изявление, палеонтологът Луис Барадас, казва че „съществото е било разкъсано на парчета от група хора“, като може би са взели кожата и месото му. Животното принадлежи на вида „Мамутус Колумби“ и е било на възраст между 20 и 25 години. Учените смятат, че е намерило смъртта си, затъвайки в кално препятствие.

Според Луис Кордоба, археолог от „Националния институт по антропология и история“, САЩ, останките на повече от 50 мамута са били намерени в районите около Мексико. Скелетите им обикновено са откривани в близост до езера и други водни източници, където животните са се събирали на групи. Има и изключения – някои скелети са били открити в катранените ями „Ла Бреа“ в Калифорния.
Последната находка на огромен мамут е от 2013 година, когато жителите на Санта Ана Тлакотенко в Милпа Алта се натъкнали на най-цялостния, пълен скелет на мамут откриван някога.