Мобилните телефони все пак предизвикват рак?

Public Domain

Учените са открили връзка между излъчването от мобилните телефони и възникването на рак у мишки.

Националната токсикологична програма на САЩ е публикувала доклад за резултатите от своята двегодишна работа. В документа се описва експеримент с мишки, които през целия си живот се намирали под въздействието на излъчването на клетъчни телефони.

Смята се, че енергията на радиовълните е прекалено ниска, за да взаимодейства с тъканите на живите организми.

Но авторите на изследването твърдят, че лъчението от клетъчните телефони води до възникването на редки злокачествени тумори в мозъка (1-2 случая на 90 мишки) и сърцето на животните.

Учените признават, че механизмът на действието на лъчението върху организма не им е ясен – има предположение, че вълните влияят на процеса на генна експресия и в резултат някои белтъци се появяват там, където не трябва да бъдат.

Освен това учените отбелязват, че лъчението корелира с възникването на тумори само при някои условия.

Съществуват различни фактори – мощността на източника на лъчение, времето, прекарано в близост до източника, периодичността на възникването на сигнала. Засега не е установено кои от тях се явяват определящи.