НАСА ви пита къде да прати хора на Марс

© NASA

НАСА се старае постоянно да си взаимодейства с обществеността. За тази цел агенцията публикува научнопопулярни статии, пуска снимки, направени от космическите апарати, провежда допитвания по едни или други проблеми.

Например и досега актуален въпросът за природата на светлите петна на Церера. И ето сега НАСА приема предложения за възможното кацане на хора на Марс.

След събирането на всички предложения агенцията ще ги разгласи на предстоящата през октомври среща. От време на време НАСА провежда подобни срещи и една от тях ще бъде проведена това лято по повод възможното място за кацане на поредния марсоход, който се планира да бъде спуснат на Червената планета през 2020 година.

Предложенията, които приема НАСА, не може да са всякакви, има определени критерии, на които трябва да отговарят. Идеалната зона за кацане трябва да съчетава няколко характеристики, включително важността на региона за науката плюс определен брой ресурси за оцеляване на пристигналите хора, например воден лед.

Предложенията, приети сега, ще се обсъждат и агенцията ще избере най-добрите от тях. След това предложените места ще се проверят с използването на автоматичните станции. Изпращането на човек на Марс се предвижда да стане не по-рано от 2030 година, ако изобщо се състои.

Сега против такава мисия се произнасят редица специалисти, като отбелязват, че на Марс е прекалено опасно за хората. И все пак вероятността от изпълняване на подобна мисия остава висока.