Най-голямата гъба в света е в Тихия океан (ВИДЕО)

В северозападната част на Хавайския архипелаг е открита най-голямата гъба в света. Организмът от семейство Rossellidae достига дължина 3,5 метра и два метра височина – като автомобил, съобщава New Scientist.

Гъбата е открита на дълбочина 2100 метра в района на морския резерват Папаханаумокуакеа. Тя е заснета на видео по време на океаноложка експедиция.

За разлика от дълголетните корали, чиято възраст може да се определи по минералите, в случая с гъбата гигант учените се затрудняват. Тя може да е на няколкостотин, а може и на няколко хиляди години.

Още през януари изследователите от Масачузетския технологичен институт заявиха, че първото животно на Земята по-скоро е била обикновена морска гъба.

Направеният от учените генетичен анализ е потвърдил, че именно гъбите са дали органичните молекули, открити в камъни на възраст 640 милиона години. Повечето фосилизирани останки на животни се отнасят към епоха, започнала преди около 540 милиона години – камбрийската.

Бързият по геоложки мерки преход от прости едноклетъчни към сложни многоклетъчни организми (така наречения Камбрийски взрив) продължава да предизвиква въпроси у учените.