Най-невероятните обекти във Вселената

© NASA/CXC/M.Weiss

Благодарение на свръхмощните телескопи астрономите ежегодно откриват десетки нови комети, планети, звезди и други космически обекти. Много явления замайват въображението със своите свойства и размери и с право са наричани най-невероятните обекти във Вселената.

В класацията на Discover са представени най-големите, студени, горещи, стари, смъртоносни, самотни, тъмни, ярки и други „най-най“ обекти, които човекът е открил в Космоса. До едни от тях е „само ръка разстояние“, а други се намират на края на известната ни Вселена.

© ESO/SOAR/NASA

В превод от испански Ел Гордо означава „дебелакът“. Именно така астрономите са нарекли най-големия и горещ от известните галактични купове в нашата Вселена. Купът Ел Гордо е разположен на 9,7 млрд. светлинни години от Земята. Той се състои от два отделни купа с по-малък размер, сблъскващи се със скорост няколко милиона километра в час.

© NASA/CXC/M.Weiss

Пулсарът J1311−3430, или „Черната вдовица“, тежи колкото две Слънца, но на ширина е не повече от щата Вашингтон. Всеки ден тази свръхплътна неутронна звезда става по-голяма, „хапвайки“ съседната си звезда компаньон. За 93 минути пулсарът прави пълна обиколка около своята жертва, заливайки я с потоци радиация и отнемайки нейната енергия. Този процес има един изход – един ден жертвата окончателно ще изчезне. 003Годината на астероида (3753) Круитни продължава толкова, колкото на Земята – 364 дни. Това значи, че даденото небесно тяло се върти практически на същото разстояние от Слънцето, както и нашата планета. Нашият орбитален двойник е открит през 1986 година. Но заплаха от сблъсък няма – Круитни не се приближава на повече от 12 млн. км от Земята.