Неизвестен средновековен остров откриха в Англия (ВИДЕО)

Археолози са открили в графство Линкълншър следи от неизвестен град от англосаксонския период. Според учените става дума за голям търговски или манастирски център от VIII век, който е бил разположен на съединен със сушата остров, съобщава Шефилдският университет.

Откритието е на археолога любител Греъм Викерс (Graham Vickers), който открил на нива край село Литъл Карлтън сребърен стилос с помощта на металодетектор. Той съобщил на властите за находката, след което учените открили още 21 стилос, около 300 декоративни игли, оловна табличка с женското име Кудберг и множество монети.

След това археолозите от Шефилдския университет провели геофизично и магнитометрично изследване на местността. Оказало се, че по-рано мястото на разкопките е представлявало остров между две реки. Ландшафтът на местността през VIII век бил моделиран на компютър.

Сега студентите по археология провеждат разкопки на територията на неизвестното селище. Много артефакти сочат голям размах на занаятчийството. Това, че мястото е било гъстонаселено, става ясно от множеството кости на животни.

Но точното название на селището още не е известно.