„Нови хоризонти“ попълва пропуските на „Вояджър“ (ВИДЕО)

© NASA

В допълнение към своята историческа среща с Плутон през юли миналата година космическият апарат „Нови хоризонти“ (New Horizons) е регистрирал значителни изменения в поведението на слънчевия вятър далече от Слънцето.

Резултатите от изследването са публикувани в изданието Astrophysical Journal Supplement, съобщава НАСА.

Инструментът Solar Wind Around Pluto (SWAP), управляван от Югозападния научноизследователски институт (SwRI), е събрал достатъчно данни в продължение на три години до прелитането край Плутон, състояло се на 15 юли 2015 година.

Данните сочат, че бурният поток слънчеви частици, които се движат във вътрешната част на Слънчевата система поради взаимодействието между бързите и бавните потоци, както и от еруптивните процеси на Слънцето, става по-равномерен на разстояние 4,8 млрд. км от нашата звезда.

SWAP измерва слънчевия вятър и йоните, създадени като неутрално междузвездно вещество. Тези междузвездни йони представляват галактически частици, чиято енергия се усилва интензивно след попадане в хелиосферата. Аномалните космически лъчи, открити за първи път през 70-те години, вероятно представляват техни потоци.

Тези йони също така играят важна роля във формирането на границите, където слънчевият вятър достига междузвездното пространство.

Станцията „Вояджър 2“ е наблюдавала тези частици и не е успяла да измери техните характеристики, докато „Нови хоризонти“ ще може по-задълбочено да изясни тяхната природа. С помощта на „Нови хоризонти“ учените вече са успели да обобщят информацията от „Вояджър“.

Сондата „Нови хоризонти“ сега се намира на около 35 астрономически единици от Земята. Това е единственият космически апарат, работещ във външната част на Слънчевата система. Само „Вояджър 2“ е измервал слънчевия вятър далече от нашата звезда.

Очаква се през 2019 година „Нови хоризонти“ да достигне планетоида 2014 MU69, който се намира на 1,6 милиарда километра от Плутон в пояса на Кайпер. Мисията „Нови хоризонти“ трябва да завърши в средата на 20-те години.