Охлювчета се провират през иглено ухо

Наноохлювче в иглено ухо. © Dr. Barna Páll-Gergely, Nikolett Szpisjak

Изключително необичайни охлюлчета с рекордно малки размери – 0,83 мм, са открили учените на територията на провинция Гуанси в Южен Китай.

Миниатюрният им размер им позволява свободно да пролазват през иглено ухо, става ясно от статия, публикувана в сп. ZooKeys.

„Необичайните размери на живите същества не само предизвикват интерес сред публиката, но и ни карат да се замислим как такива животни се приспособяват към живота в околната среда. Наблюденията на наноохлювчетата са изключително важни за оценка на биоразнообразието на планетата, а също са необходими за разбирането как се развива джуджевидността сред безгръбначните“, казва Барна Пол-Гергели (Barna Pall-Gergely) от университета Шиншу в Нагано (Япония).

Микроснимки на раковините на охлювчетата от Китай. © Dr. Barna Páll-Gergely

Пол-Гергели и колегите му открили няколко невъзможно малки охлювчета, като изучавали безгръбначната фауна в Южен Китай, предпочитаща да обитава пещерите, в почвата или под сянката на камъните.

Когато зоолозите пресявали образци почва, събрани в околностите на пясъчните планини в провинция Гуанси, успели да открият цели седем неизвестни преди охлювчета, отличаващи се с рекордно малки размери – ширината и височината на техните раковини в най-дебелата част не превишава един милиметър и е между 0,86 и 0,91 мм.

Всички тези охлювчета били причислени към рода Angustopila, което означава „тясна колона“ на латински.