От Ню Йорк до Шанхай за 30 минути с ракета на SpaceX?

Бъди най-интересния човек, когото познаваш

f9-1-1-640x353
Ивайло Красимиров

На приключилия преди дни Международен космически конгрес в Аделаида, Австралия, основателят на SpaceX Илън Мъск спомена за неочаквано приложение на новата ракета на компанията, с която е предвидено да се стигне до Марс.

Ако правим това нещо, за да стигнем с него до Луната и до Марс, защо да не го използваме и за пътувания до различни места на Земята?,

запита Мъск.

Вместо с новата ракета да се превозват хора до Марс и Луната, той предвижда да я използва и за транспорт, като с нея ще се стига до най-отдалечени места на планетата за не повече от 30 минути. В социалните медии Мъск пише, че неговата идея е да се подсигури транспорт между всеки две точки на Земята за време не повече от 60 минути.

Новата компания на Илън Мъск ще слее човешкия мозък с компютър

Подобна амбиция обаче поставя и доста въпроси. На първо място – цената. Едно е да дадеш милиони за да стигне ракетата до Марс, съвсем друго да ги отделиш за полет от Ню Йорк до Шанхай, примерно. Разбира се, полетът между Ню Йорк и Шанхай няма да е на цената на този до Марс. Според Мъск за полет до Шанхай билетът би могъл да е толкова скъп, колкото сега се плаща за полет със самолет между двата града с икономична класа, т.е. около 500 долара.

Илън Мъск и Space X изпращат хора на обиколка около Луната

От това, което Мъск разказа за новата ракета на SpaceX, тя ще има кабина подобна по големина на тази на Еърбъс 380, т.е. ще може да транспортира около 850 души. Това би позволило на SpaceX да изкарва към 400 000 долара при подобен полет на късо разстояние.

Дотук добре. Колко обаче ще струва полетът на компанията? От SpaceX казват, че всяко изстрелване на ракетата Фалкън 9 струва 62 милиона долара. Не изглежда да е добър бизнес план редовен полет между Ню Йорк и Шанхай с тази ракета.

Space X на Илън Мъск праща супербактерия в космоса

И нещо, което е много по-важно – хората не са подготвени за стреса при космически полет, нито за излагането на радиация дори при къси полети. Въпросът с безопасността е много съществен и фактът, че все още не може да се появи сериен свръхзвуков самолет за търговски полети, потвърждава това. Друг въпрос е за логистиката – космодруми във всеки голям град?

Нека разбира се да не прибързваме. Човек като Мъск не си хвърля думите само за да вдигне шум. Очаква се SpaceX да полети към Марс между 2022 и 2024 г. Дотогава може да се намерят решения и на по-малките въпроси за късите полети на ракетата.

Тагове:
·
Категории на статиите:
Иновации

Коментарите са затворени.

Мегавселена

С използването на този сайт вие се съгласявате със събирането на cookies. повече информация

Сайтът използва coocies, за да ви даде възможно най-доброто сърфиране. С влизането в него вие се съгласявате с използването им.

Затвори