Отказът от месо ще спаси човечеството

Public Domain

Пълният отказ от месо и храни с животински произход не само ще спаси милиони животи, но и значително ще отслаби глобалното затопляне. До този извод са стигнали учени от Оксфордския университет, публикували доклад за своето изследване в сп. PNAS.

Учените са изчислили последствията от четири варианта на развитието на събитията до 2050 година – запазване на статуквото, снижение на употребата на месо по цял свят, глобален преход към вегетарианство и веганска диета. Последната предполага пълно отказване от храни с животински произход.

Според построения модел дори частичният отказ от месо ще позволи да се предотвратят до 5,1 милиона смъртни случая. Поголовният преход на растителна храна ще спаси вече 8,1 милиона души. Освен това отказът от продукти от животновъдството ще снижи обема на изхвърляните в атмосферата парникови газове.

„Месното животновъдство и производството на хранителни продукти от месо играят важна роля в глобалното затопляне. Дърветата се изсичат за освобождаване на земи за пасища, животните се хранят с тонове храна, те в замяна изработват метан в големи обеми“, се отбелязва в изследването.

Изчисленията на британците са установили, че частичният отказ от употреба на месо ще снижи изхвърляните от хранителната промишленост парникови газове с 29 процента, вегетарианството – с 63, а веганството – със 70 процента.

Изследователите са събрали данни за различни региони и са стигнали до извода, че преходът на растителна храна ще се отрази най-благотворно на икономиката на развиващите се страни, макар че той изисква по-съществени усилия от човечеството, признават в Оксфорд.