Откриха ембрион на 48 млн. години

Franzen et al. Photo: Senckenberg Forschungsinstitut Frankfurt, Sven Tränkner;
Димитър Димитров

В близост до Франкфурт (Германия) са открити останките на животно, подобно на кон, което е носило в утробата си ембрион. Името на бременното животно е  Eurohippus messelensis, а останките са на 48 милиона години.

Изследователите са публикували откритието си в списание PLOS ONE.

При анализирането на костите е използвана сканираща електронна микроскопия и микрорентгенография. Дължината на ембриона е 12.5 сантиметра. Той е относително добре запазен, като всички кости са налице и свързани една с друга, но черепът е натрошен. Доброто състояние на ембриона позволило на учените да пресъздадат оригиналния му вид и позиция в тялото на майката. Изследователите смятат, че майката е умряла малко преди раждането, но смъртта ѝ не е била свързана с него.

Открити са и меки тъкани като плацента и маточни сухожилия. Електронната спектроскопия показала, че на мястото на меките тъкани започнали да се появяват бактериални колонии, което е доста обичайно за много видове от този регион. Наблюдаваните детайли са тясно свързани с днешните коне, което накарало авторите да смятат, че половата система вече е била напълно развита през палеоцена, а може би още по-рано.

Science Daily