Откриха нови галактики спътници на Млечния път

© Dark Energy Survey Collaboration

Астрофизици откриха осем галактики джуджета, които съпровождат Млечния път, става ясно от статия във Fermilab.

Слабите космически обекти са открити в процеса на изследване на тъмната енергия в рамките на проекта Dark Energy Survey, насочен към изучаване на тъмната енергия и тъмната материя.

Спътниковите галактики са относително неголеми космически обекти, въртящи се около големите галактики, подобни на нашия Млечен път. В галактиките джуджета се съдържат по-малко от 1000 звезди, за разлика от галактиките със среден размер, в които може да има милиони светила.

Според учените малките галактики са особено богати на тъмна материя, съставяща около 25% от цялото вещество на Вселената.

Най-близкият от откритите обекти се намира на около 80 000 светлинни години, а най-далечните са на около 700 000 години. Тези обекти средно са милиард пъти по-слаби от Млечния път и милион пъти по-малко масивни. Най-малката от галактиките джуджета има около 500 звезди.