Пчелите се оказаха възприемчиви към електрическото поле

Wikimedia Commons

Британски биолози установиха, че земните пчели (Bombus terrestris) са чувствителни към електрическото поле. Изследване на тази тема е публикувано в изданието PNAS, съобщава EurekAlert!

Електрорецепцията (чувствителност към електрическото поле) се наблюдава при много гръбначни животни. Сред тях са някои видове риби, земноводни и бозайници. Досега учените не са откривалиелектрорецепция при безгръбначни, към които се отнасят земните пчели.

Учените са тествали възприятието на земните пчели към електрически полета в среда със сух въздух. Използвайки островръх източник с електрически заряд, отдалечен на около сантиметър от насекомото, биолозите открили, че власинките на пчелите реагират много по-активно от антените.

Движението на космите, предизвикано от електрическото поле, се оказало свързано с измененията на невронната активност при животното. Такива процеси не били наблюдавани в случая с антените. Според учените това се обяснява с лекотата и сковаността на космите.

Строежът на космите и характерът на тяхното взаимодействие с нервната система при различните видове насекоми са сходни. Това може да означава, че и други членестоноги са чувствителни към електрическото поле.