Петна от плазма в Космоса

Reddit.com

В последните три десетилетия астрономите наблюдават пропадане на радиосигналите от квазари и пулсари, вероятно предизвикано от петна от плазма в Космоса.

Тези събития не си приличат помежду си, затова не било ясно имат ли обща причина. Понякога радиосигналите се задържат за различно време, а в други случаи рязко избликват.

Нови наблюдения дават по-ясна картина. С помощта за масива за импулсна синхронизация на радиотелескопа Паркс, който измерва сигналите на пулсарите в опит да открие движения на гравитационни вълни, учените се заели с търсенето на радиовълни, възбуждани от тези тъмни петна.

Бушуващите облаци

Учените отбелязали времеви задръжки и изблици от пулсарите почти веднага. Това позволява да се предположи, че различните явления може да са предизвикани от турбулентни облаци.

Краткосрочността на събитията сочи на неголеми (по космически мерки) размери на тъмните петна. За подобно влияние на радиосигналите тези тъмни петна трябва да са изпълнени с плазма, която е сто пъти по-плътна от обичайното междузвездно пространство. Това също означава, че те трябва да са горещи.

Как се образуват тъмните петна?

Някои учени смятат, че тъмните петна се създават от вихри от ударни вълни от свръхнови, които свиват области от междузвезден газ. Свиването усилва присъщите им магнитни полета, което задържа плазмата вътре. Други не са съгласни с това и смятат, че вместо това петната може да се образуват в точките на налягане на две области от тънък прах и газ между звездите, без намеса на взрив от свръхнови.

Трета теория гласи, че тъмните петна се състоят от тъмна материя. Голямото количество данни от радиотелескопа Паркс трябва да проясни ситуацията.