Потенциално опасен астероид прелита на 26 юни

en.wikipedia.org

На 26 юни към нашата планета ще се приближи потенциално опасен астероид, открит на 14 юни от руския астроном Леонид Еленин от Института за приложна математика „Келдиш“ към РАН. Той е открил астероида въз основа на дистанционен анализ на данните от телескоп, влизащ в мрежата ISON.

В Центъра за малки планети и астероиди космическият обект е обозначен като 2015 LK24.

Размерът на небесното тяло е 160 метра. На 26 юни той ще се сближи на 4,7 млн. км до Земята, в този момент яркостта му ще достигне 17-а звездна величина, затова няма да бъде видим без специална техника.

Астероидът е отнесен към потенциално опасните, но траекторията на астероидите се променя в резултат на влиянието на планетата, близо до която преминава тяхната орбита.

Периодът на въртене на 2015 LK24 в Слънчевата система е около 5 години, орбитата му е разтеглена и засега не е известно на какво разстояние от Земята ще премине следващия път.

За потенциално опасни се смятат всички астероиди с диаметър над 100-150 метра и преминаващи на разстояние 0,05 астрономически единици (7,5 млн. километра) от Земята.

Самото откритие е било направено с дистанционен анализ на данните от телескопа в щата Ню Мексико в САЩ, който влиза в научната мрежа оптични инструменти ISON. Тази мрежа се състои от 35 телескопа, разположени в Русия, Мексико, Боливия, Монголия и САЩ. Диаметърът на огледалата е от 25 до 65 см.

2015 LK24 е десетият сближаващ се със Земята обект, открит с помощта на ISON.