Повече от 10 астероида могат да се сближат със Земята до 2050 г.

© NASA/JPL-Caltech

Около 11 астероида с размери от осем метра до километър могат да се сближат със Земята в близките 35 години, предупреждава Министерството на извънредните ситуации на Русия.

Към големите космически обекти се отнасят астероиди с диаметър над километър. На земята са известни около 120 много големи астероидни кратера, в Русия най-големият от тях е Попигайската котловина в северната част на Сибирската платформа. Размерите на вътрешния кратер са 75 километра, на външния – 100 километра. Катастрофата се е случила преди около 36 млн. години.

„До 2050 година се прогнозират 11 сближавания с астероиди до разстояния под средния радиус на лунната орбита (385 000 километра). Размерите на тези обекти се намират в интервал от 7 до 945 метра“, се казва в прогнозата на руското Министерство на извънредните ситуации за 2015 година, цитирана от РИА Новости.

По данни на спасителите през 2015 година опасни сближавания с такива астероиди не се предвиждат.

Диаметър на астероид от порядъка на един-два километра се явява прагов за глобална катастрофа. Пълнотата на информацията за такива астероиди се оценява на по-малко от 80%.

Сравнително по-малки обекти също представляват сериозна заплаха за Земята, тъй като техни взривове близо до населени места в резултат на ударна вълна и нагряване могат да доведат до значителни разрушения, съизмерими с поражение от атомен взрив.

Само по чиста случайност падането на Тунгуския метеорит в ненаселено място през 1908 година не е предизвикало такива последствия.

С падането на голям метеорит се свързва масовото изчезване на живи организми преди около 250 милиона години. Друг метеорит вероятно е довел до измирането на динозаврите.