Първа линия на отбраната срещу астероиди

© NASA

НАСА иска с голяма точност да проследява астероиди, които може да се сблъскат със Земята. Сега агенцията свежда многобройните вътрешни организации в една и именно тя ще бъде първа линия на отбраната срещу астероиди.

Координационен център за планетна защита – това е новата организация в НАСА, която ще съвмести всички изследвания и програми по темата, които се водят в НАСА, и ще ги координира с други организации за идентификация и проследяване на обекти около Земята, за да се разберат и изчислят по-добре възможните сблъсъци.

90% от обектите с големина над 1 километър или по-големи вече са каталогизирани от НАСА, но пред специалистите стои още много работа по описание на небесните тела с размер около и над 140 метра. Отчасти новата организация ще се занимава именно с тях.

Разбира се, в нейната задача влиза не само каталогизацията, но и разработката на планове в случай че голям обект се приближи прекалено много до Земята.

В края на краищата новият център ще координира международните изследвания по идентификация на потенциалната астероидна заплаха и възможно ще спасява планетата от потенциално апокалиптично събитие.