Разходете се из човешкото сърце с това видео

Изображение: Free Digital Photos / dream designs
Димитър Димитров

Човешкото сърце бие от 60 до 100 пъти в минута, когато тялото е в покой. Но ако не решите да се заслушате в ритъма, то той остава незабелязан.

Но това просто тупкане е едно от биологичните чудеса. Изследователи от университета в Токио и RIKEN създали видео симулация, която проследява всички движения в сърцето.

„За да създадат модела, учените симулирали мускулните контракции чрез суперкомпютър, който изчислява движението на свивателните протеини на молекулярно ниво. Кръвта, която минава през сърцето, реагира динамично на свиванията на мускулната тъкан. Като комбинирали всички елементи в пълна симулация, учените били способни да видят кои части от сърцето консумират най-много енергия“, казва Марк Уилсън за Fast Co. Design.

Симулацията обелва сърцето слой по слой и прекарва посетителите през камерите и предсърдията. Екипът изследователи също моделирали движението на сърдечните тръби, притока на кръв, циркулацията ѝ в камерите и свиването на мускулните тъкани.

Проектът е нещо повече от образователно видео. Всички данни от моделите могат да бъдат манипулирани, за да се придобиват по-задълбочени знания относно работата на сърцето. Това ще помага при изследвания, свързани с лечението на различни сърдечни болести.

Статията е публикувана в Smithsonian.

Иновации