Руски милиардер ще ни прави киборги

Руски милиардер разкри детайли от свой проект, в който се надява да подари безсмъртие на хората, като ги превърне в „терминатороподобни” киборги – наполовина хора и наполовина машини – в близките три десетилетия.

32-годишният милиардер Дмитрий Ицков работи върху този проект от 2011 г., когато е основал фондацията „Инициатива 2045”. Главната му цел е преносът на човешкия разум или съзнанието от живия мозък в машината със съхраняване на личността и спомените.

Този така наречен киборг няма да има физическа форма и ще съществува в мрежа, подобна на интернет. Той ще е способен да пътешества със скоростта на светлината по цялата Земя и дори в Космоса.

Първата амбициозна цел на Ицков е реализирането на програма „Аватар А”, която трябва да даде на човека способност да котролира роботизираното тяло чрез невро-машинен интерфейс – технология, която съществува и сега.

Дедлайнът на първата фаза е предвиден за 2020 г. Фазата „Аватар В” ще включва до 2025 г. трансплантация на човешки мозък в изкуствено тяло „в края на живота” на човека носител.

Следваща ще бъде фазата „Аватар С”, която към 2035 г.също ще включва невро-машинна трансплантация, но със запазване на личността и спомените на човека.

Ицков се надява, че програмата „Инициатива 2045” ще разбере достатъчно за човешкия разум, за да го освободи от физическата му форма до 2045 г.

Според отчета индивидуалните личности могат да проявяват себе си чрез интернет подобен разум във формата на холограми, когато възникне потребност от взаимодействие с околната среда.

„Смятаме, че е възможно и дори е необходимо да унищожим стареенето и самата смърт и да преодолеем фундаменталните ограничения на физическите и менталните способности, които сега ни налага физическото ни тяло”, гласи сайтът на проекта.

Ицков набира учени за проекта си и възнамерява да изпрати открито писмо до генералния секретар на ООН Бан Ки Мун, като го призове да подкрепи инициативата за преход на човешката общественост към „неочовечество”.