Рядка Кървава Луна на 28 септември – заслужава си да не спите!

ignsofThyComing/YouTube

Необичайно голямата „Кървава Луна“ в края на септември, която стана скандално известна благодарение на дейността на проповедниците, ще може да се наблюдава от жителите на Европа, Русия, Северна и Южна Америка, Западна Азия и източната част на Океания, съобщава НАСА, цитирана от РИА Новости.

„Този феномен не би трябвало да предизвиква никакво безпокойство сред жителите на Земята. Единственото неприятно нещо, което може да ви се случи, са болки в шията сутринта, които да си изработите, докато сте гледали цяла нощ към Луната“, казва Ной Петро (Noah Petro), зам. научен ръководител на сондата LRO, която изучава земния спътник от 2009 година.

Тази Кървава Луна, както обяснява планетологът, ще бъде необичайна поради това, че едновременно ще се явява и така наречената Суперлуна – дискът на спътницата на нашата планета ще ни се струва с около 14% по-голям от обичайното заради максималното сближаване със Земята. С други думи, пълнолунието ще съвпадне с перигея – най-близката до Земята точка от лунната орбита.

За последен път подобно явление е имало преди повече от 30 години – през 1982 – и следващия път такава комбинация ще се случи 2033 година. Както отбелязва Петро, такива Супер Кървави Луни се случват веднъж на поколение.

Според изчисленията на НАСА Кървавата Луна ще започне своя „възход“ в нощта на 28 септември в 3 часа и 11 минути и ще стане изцяло червена около 5 часа сутринта, когато земната сянка изцяло ще покрие Луната. Първите ефекти могат да се видят от зрителите на Земята малко по-рано, към 4 часа и 7 минути.

Лунните затъмнения протичат, когато естественият спътник на нашата планета, движейки се около Земята, навлиза в земната сянка. Ако плоскостите на орбитите на Луната и Земята съвпадаха, то лунните затъмнения биха се повтаряли всеки месец. Но ъгълът между тях е 5 градуса – за да настъпи затъмнение, Луната при пълнолуние трябва да се намира в точката на пресичането на нейната орбита с плоскостта на земната орбита – еклиптиката.

За година обикновено се случват едно-две лунни затъмнения, но тази година Земята я очакват едновременно четири подобни събития.

През юли и август сред редица християнски секти в САЩ и страните от Запада започна бързо да се разпространява „пророчеството“ на пастор Джон Хаги (John Hagee), основател на църквата на Крайъгълния камък, в което той предсказва падането на метеорит и настъпването на край на света през септември 2015 година. Пасторът направил пророчеството въз основа на библейски текстове.

Припомняме, че НАСА направи официално съобщение, в което отмени края на света и успокои жителите на Земята.