SETI търси братя по разум на братовчедката на Земята

втора Земя
© NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

Институтът по търсене на извънземен разум SETI веднага е обърнал внимание на откритата наскоро планета Kepler-452b, или както я нарекоха астрономите – по-голямата братовчедка на Земята – в съзвездие Лира.

Сега от SETI се опитват да уловят сигнал от разумен живот с помощта на радиотелескопа .ATA, разказва астрономът Сет Шостак пред Space.com.

„Все още не сме успели да получим радиосигнал от Кеплер-452b, но това не е повод да се разстройваме и да я смятаме за безжизнена и лишена от живот.

Бактерии, трилобити и динозаври са съществували на Земята милиони години, но не са организирали радиопредаватели и не са сигнализирали с тяхна помощ обитателите на Космоса“, казва Шостак.

Миналата седмица научният екип на телескопа „Кеплер“, който търси планети извън пределите на Слънчевата система, заяви за откриването на много подобната на Земята планета Kepler-452b. Тя има почти земни размери и е разположена в така наречената обитаема зона – област, в която може да съществува течна вода.

Откриването на тази планета, която планетолозите от НАСА кръстиха „по-голямата братовчедка на Земята“, заинтересувало колегите им от Института по търсене на извънземен разум SETI, които издирват такъв повече от половин век.

По негласна традиция, след всяко откритие на нова планета, подобна на Земята или разположена в обитаемата зона, служителите на Института се опитват да намерят следи от разумни същества във вид на радиовълни или други форми на излъчване.

Засега, както отбелязва Шостак, АТА е „претърсил“ две от девет милиарда честоти, които астрономите от SETI проверяват при търсенето на възможни сигнали от извънземни.

Бъдещите търсения, надява се ученият, ще покажат може ли на нейната повърхност да се крие разумен живот.