Ще ги срещнем след 1500 години

Учени от Корнуелския университет (САЩ) назоваха времето, след което човечеството ще осъществи контакт с извънземен разум. Изследването е публикувано на сайта arXiv.org.

Според оценките при съществуващите темпове на развитие човечеството ще влезе в контакт с цивилизация на аналогично ниво на развитие след около 1500 години. Освен това според астрономите в радиус от 40 светлинни години от нас по-скоро няма извънземни цивилизации.

Изследователите са стигнали до този извод, тъй като достатъчно мощен за междузвезден радиосигнал е бил изпратен за първи път, както смятат астрономите, през 1936 година при откриването на Олимпийските игри в Берлин, когато Хитлер произнесъл своята реч. За това време извънземна цивилизация би могла да го е приела и да е отговорила.

Според оценките на учените в сфера с радиус 80 светлинни години и център Земята се намират повече от 8500 звезди и 3500 земеподобни планети. В диска на Млечния път се наброяват повече от 200 милиарда звезди и повече от 84 милиарда земеподобни небесни тела.

Вероятността, че във вътрешността на сфера с радиус 40 светлинни години се намира разумна цивилизация, е приблизително равна на една десетохилядна. В Млечния път (в миналото и настоящето) може да има около 78,1 милиона разумни цивилизации.

В своята работа учените са използвали уравнението на Дрейк, което позволява да се оцени броят на разумните цивилизации в галактиката или Вселената.

Главната цел на учените е развенчаването на парадокса на Ферми, според който, в случай че във Вселената или галактиката съществуват множество разумни цивилизации, те щяха да се забележат.

Новото изследване сочи, че гигантските космически разстояния и сравнително неголямата вероятност от зараждане на живот дори на земеподобни планети допуска решаване на парадокса.

Lenta.ru