Среща между пулсар и ярка звезда ще направи грандиозно шоу

© NASA/JPL-Caltech

Астрономи от цял свят се готвят за наблюдение на грандиозно космическо шоу в съзвездие Лебед. След три години те очакват ярка среща между пулсар и звезда. Пулсарът J2032 ще се сближи с една от най-ярките звезди в галактиката и ще започне да изсмуква нейната материя, което ще предизвика свръхмощен взрив, съобщава НАСА.

„Забелязахме много странни вариации в скоростта на въртене на пулсара и в това, как той се забавя, което никога не сме виждали в поведението на всички други единични пулсари. В крайна сметка установихме, че тези странности са породени от това, че той се върти около друга звезда, което прави J2032 обител на „най-дългосвирещата“ двойна система, в която има радиопулсар“, обяснява Андрю Лайн (Andrew Line) от университета на Манчестър (САЩ).