Събуждащата се Земя

© NASA

Още едно изображение на окъпаната в електрическа светлина планета, получено от борда на Международната космическа станция, е публикувал сайтът на НАСА.

Снимката е направена в ранната утрин на 17 септември от астронавта Скот Кели, който често публикува в различните социални мрежи изображения, направени от борда на МКС.

На 15 септември Скот Кели и руският космонавт Михаил Корниенко отбелязаха 171 дни на орбита, тоест половината от едногодишната си мисия на станцията.

Връщането им у дома е предвидено за 3 март 2016 година. Те ще прекарат в Космоса 342 дни, което ще даде на учените възможност по-добре да разберат как човешкият организъм реагира и се адаптира към продължителни космически полети.

По време на мисията Корниенко и Кели участват в различни научни експерименти, призвани да дадат оценка на влиянието на продължителното пребиваване на човека в Космоса.

По-рано Скот Кели съобщи на журналистите, че се чувства добре и е готов за продължение и успешно завършване на едногодишната мисия.

След нейното приключване Кели ще стане първият американец, пребивавал толкова дълго време в Космоса в рамките на една експедиция, както и по общ брой часове, прекарани в Космоса.

На Земята учените от НАСА провеждат наблюдения на неговия брат близнак Марк Кели, който в миналото също е бил астронавт на НАСА и е извършил четири полета в Космоса.

Сега на борда на МКС се намират руснаците Сергей Волков, Олег Корниенко и Михаил Корниенко, американските астронавти Скот Кели и Чел Линдгрен, както и японецът Кимия Юи. В средата на декември към тях ще се присъединят Юрий Маленченко (Роскосмос), Тимъти Копра (НАСА) и Тимъти Пийк (Европейска космическа агенция).