Танцът на кометата 252P/LINEAR (ВИДЕО)

NASA, ESA, and J.-Y. Li (Planetary Science Institute)

Използвайки орбиталния телескоп „Хъбъл“, астрономите са получили необичайна серия от снимки на кометата 252P/LINEAR, на които може да се види как тя върти опашка в космически танц, съобщава сайтът на телескопа.

Кометата 252P/LINEAR е открита през 2000 година от астрономите „ловци на астероиди“ от центъра LINEAR. Тя е доста ярка и периодично преминава покрай нашата комета по време на миграцията си към Слънцето.

В най-близката до светилото точка от своята орбита 252P/LINEAR се сближава със Слънцето на приблизително същото разстояние, както и Земята, а най-далечната ѝ точка е зад орбитата на Юпитер.

Кометата 252P/LINEAR е прародителка на слаб метеорен поток, който всяка пролет осветява нашето небе откъм съзвездието Заек. Тази година в наблюденията на „косматото чудовище“ се включили астрономи, работещи с орбиталния телескоп „Хъбъл“, отбелязва РИА Новости.

В края на март и началото на април тази година „Хъбъл“ е започнал да следи движението на кометата, като периодично получавал снимки от нейната опашка. Резултат на наблюденията е станала необичайна серия снимки, на които може да се види как се върти опашката на кометата с приближаването и отдалечаването ѝ от Земята.

Въртенето на опашката, както обясняват учените, говори, че ядрото на кометата, което има неправилна форма, се върти с доста висока скорост. Астрономите се надяват, че изучаването на детайли от танца на 252P/LINEAR ще помогне да се разбере каква форма има нейното ядро и от какви материали се състои.

Следващото посещение на 252P/LINEAR на околностите на Земята ще бъде чак през 2021 година. Тогава нейният „танц“ вече ще може да бъде заснет не от „Хъбъл“, а от неговия наследник – орбиталния телескоп „Джеймс Уеб“.